Maciej Formanowicz jest założycielem FABRYK MEBLI „FORTE” S.A. Funkcję Prezesa Zarządu pełnił od 1993 roku do 31 sierpnia 2023 r.
Jest absolwentem Wydziału Technologii Drewna Wyższej Szkoły Rolniczej w Poznaniu. Pan Formanowicz karierę zawodową rozpoczął w 1972 roku, zajmując stanowiska technologa, kierownika Działu Rozwoju i Inwestycji, kierownika laboratorium i kierownika działu w Wyszkowskiej Fabryce Mebli i Urządzeń Wnętrz, w północno-wschodniej części Polski. Od 1978 do 1981 był dyrektorem technicznym FORMAT Sp. z o.o., a w latach 1981-87 pełnił funkcję dyrektora naczelnego HASTE Sp. z o.o. z siedzibą w Obornikach Śląskich. W 1987 Maciej Formanowicz przeniósł się do Wrocławia, gdzie objął stanowisko zastępcy dyrektora MAKRO Sp. z o.o. W 1991 roku został powołany na stanowisko dyrektora korporacji MF. Od kwietnia 1993 Pan Formanowicz pełnił funkcję Prezesa Zarządu w FORTE Sp. z o.o., która została przekształcona w FABRYKI MEBLI „FORTE” Sp. z o.o. a następnie w FABRYKI MEBLI „FORTE” S.A. Pan Formanowicz pełnił funkcję Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Producentów Mebli od 1996 do 2009 roku. Pan Formanowicz posiada również wiele nagród
zawodowych.
Maciej Formanowicz nie spełnia kryteriów niezależności określonych w Ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym.
Zależny Członek Rady Nadzorczej.
Dyrektor Finansowy z wieloletnim doświadczeniem pracy w wymagających sektorach: dóbr konsumpcyjnych, farmaceutycznym, chemicznym i finansowym zarówno w Polsce jak i w Wielkiej Brytanii. Zarządzał zmianą poprzez określanie celów, przywództwo w zespole i sprawną komunikacje. Szczególnie bogate doświadczenia ma w zakresie tworzenia i rozwoju działów finansowych, integracji oraz restrukturyzacji operacyjnej, tworzeniu nowoczesnych rozwiązań dla księgowości, działu informatyki, działu zakupów, logistyki i działu obsługi klienta. Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki – obecnie SGH. Od roku 2017 członek Rady Nadzorczej FABRYK MEBLI „FORTE” S.A.
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Jakub Papierski (1972) jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz posiada licencję Chartered Financial Analyst (CFA). Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w krajowych i zagranicznych instytucjach finansowych (m.in. PKO Bank Polski, Bank Pekao, Deutsche Bank, Allianz, Creditanstalt IB). Posiada także głębokie rozumienie mechanizmów rynków finansowych i kapitałowych, a w trakcie swojej kariery był zaangażowany w liczne debiuty giełdowe największych polskich emitentów i największe transakcje kapitałowe na polskim rynku. W latach 2010-2021 był wiceprezesem Zarządu PKO Banku Polskiego, gdzie nadzorował Obszar Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Skarb i finansowanie Banku na rynkach finansowych, Dom Maklerski oraz własne transakcje kapitałowe Banku. Zasiadał w Komitecie Kredytowym oraz Komitecie Zarządzania Aktywami i Pasywami. Przewodniczył Radom Nadzorczym PKO TFI, PKO PTE, PKO Leasing, PKO Bank Hipoteczny oraz Kredobank. W latach 2011-19 był także członkiem rady europejskiego infrastrukturalnego funduszu rozwojowego Marguerite Infrastructure Fund, wspólnego projektu Europejskiego Banku Inwestycyjnego, PKO Banku Polskiego i 4 rządowych banków rozwojowych z Niemiec (KfW), Włoch (CDP), Hiszpanii (ICO) i Francji (CDC). Karierę zawodową rozpoczął w 1993 roku w firmie konsultingowej Pro-Invest International oraz w Domu Maklerskim ProCapital. Od 1996 roku pracował w Creditanstalt Investment Bank, a następnie w Deutsche Morgan Grenfell/Deutsche Bank Research zajmując się sektorem bankowym w Europie Środkowej i Wschodniej. W latach 2001-2003 pełnił funkcję CFO / Dyrektora Wykonawczego Pionu Finansowego w Banku Pekao (Unicredit), a następnie objął stanowisko prezesa Zarządu Centralnego Domu Maklerskiego Pekao SA. Od 2006 pełnił jednocześnie funkcję wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Pioneer Pekao TFI S.A. W latach 2009-2010 pełnił funkcję prezesa Zarządu Allianz Bank Polska SA. Jakub Papierski jest Laureatem Nagrody im. Lesława Pagi. W latach 2005-2009 był przewodniczącym Rady Programowej Akademii Liderów Rynku Kapitałowego przy Fundacji im. Lesława Pagi. Jest także członkiem Rady Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku/Kalisz.
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Prof. zw. dr hab. inż. Jerzy Smardzewski ukończył studia magisterskie na Wydziale Technologii Drewna Akademii Rolniczej w Poznaniu w 1986 roku. W 1991 roku uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych, a następnie w 1998 roku doktora habilitowanego nauk leśnych w zakresie drzewnictwa, technologia drewna, meblarstwo. Tytuł naukowy profesora otrzymał w 2002 roku, a od 2008 roku jest zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego w Katedrze Meblarstwa Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Odbył zagraniczne staże naukowe na Technische Universität Dresden (1989 r.), Aristotele University of Tessaloniki (2007 r.), Bartin University oraz Karabük University w Turcji (2012 r.). W latach 1997-2001 był dyrektorem ds. produkcji w fabryce mebli Balma S.A., a w 2008 Dyrektorem Generalnym Fabryki mebli Wiaza w Kostrzyniu Wlkp. Pełnił funkcję prodziekana ds. studiów na Wydziale Technologii Drewna Akademii Rolniczej w Poznaniu w latach 2002-2005. Funkcję Kierownika Katedry Meblarstwa piastuje od 2006 roku. W 2015 roku był stypendystą UMK w Toruniu jako profesor wizytujacy. Za osiągnięcia naukowe piętnastokrotnie został wyróżniony nagrodami Rektora macierzystej uczelni. W 1996 roku został wyróżniony Nagrodą Ministra Edukacji Narodowej, a w 2000 roku nagrodą Prezesa Rady Ministrów. Jego dorobek naukowy obejmuje łącznie ponad 370 publikacji i opracowań w tym 7 podręczników i 12 zgłoszeń patentowych.
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Ekspert w zakresie systemów emerytalnych, zarządzania aktywami i rynków kapitałowych. Posiada licencję doradcy inwestycyjnego (nr 136), jest członkiem rzeczywistym Polskiego Stowarzyszenia Aktuariuszy, członkiem CFA Society Poland (CFA Charterholder). Absolwent Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej (1985). Rozpoczął prace zawodową jako asystent na macierzystym wydziale PW (1985-1990), następnie pracował w Ministerstwie Finansów (Departament Instytucji Finansowych) i Banku Gospodarstwa Krajowego (Departament Gospodarki Pieniężnej). Przez wiele lat (1993-2016) związany zawodowo z grupą Commercial Union Polska (obecnie Aviva Polska) zajmując kolejno stanowiska w Departamencie Finansowym Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie: księgowego (6 miesięcy stażu), Wicedyrektora Finansowego (12miesięcy), Wicedyrektora odpowiedzialnego za Inwestycje (Investment Director – 1995-1998). W tym okresie stworzył zasady procesu inwestycyjnego, opracował metodykę prowadzenia Funduszu Gwarantowanego i zbudował wiodący zespół inwestycyjny. Pracę w Commercial Union PTE rozpoczął (1999) na stanowisku Wiceprezesa Zarządu -Dyrektora Inwestycyjnego. Stworzył 10 osobowy zespół Departamentu Inwestycji odpowiedzialny za zarządzanie aktywami największego otwartego funduszu inwestycyjnego. W 2001 mianowany na stanowisko prezesa Zarządu PTE nadzorował proces sprzedażowy, marketing i działalność inwestycyjną Funduszu. Kierował pracami Komitetu Inwestycyjnego i Komitetu Strategicznego Towarzystwa. Członek Komisji Rewizyjnej Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych (IGTE). Aktywnie uczestniczył w pracach nad wprowadzeniem zasad Ładu Korporacyjnego na polskim rynku kapitałowym (jako członek Polskiego Instytutu Dyrektorów).W trakcie kariery zawodowej zrealizował program kształcenia prowadzący do uzyskania kwalifikacji ACCA zdając wszystkie 14 egzaminów, ukończył kursy Executive Management Development organizowane przez Ashridge Management School, CEDEP (Fontainebleau), Columbia University i Wharton School of Business ( w łącznym wymiarze ponad 13 tygodniowych sesji). Niezależny członek Rad Nadzorczych: Ipopema Securities, Ipopema TFI i NFI Octava.
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Ryszard Burka to ekspert specjalizujący się w zakresie maszyn do obróbki drewna.
Absolwent Politechniki Gdańskiej, Wydziału Mechaniczno – Technologicznego (1976). Pracę zawodową rozpoczął w Wyszkowskiej Fabryce Mebli w Zakładzie Mebli kuchennych w Wyszkowie. Następnie pracował w Fabryce Mebli w EL-Beida w Libii (1990) w charakterze konsultanta technicznego. W roku 1991 rozpoczął pracę jako dyrektor techniczny w spółce AIDA Sp. z o. o. w Brańszczyku. W latach 1992 – 2019 związany z FABRYKAMI MEBLI „FORTE” S.A. gdzie pełnił funkcje dyrektora technicznego, naczelnego inżyniera, dyrektora ds. rozwoju produktu, a także dyrektora zakładu w Ostrowi Mazowieckiej.
Pełnił funkcję dyrektora generalnego Białostockich Fabryk Mebli S.A.
Był Członkiem i Przewodniczącym Rady Nadzorczej FURNEL S.A. (2004-2006)
Był Członkiem Rady Nadzorczej Białostockich Fabryk Mebli S.A. (2001 – 2006)
Doradza start -up specjalizującym się w nowych technologiach w zakresie konstrukcji i budowy maszyn i urządzeń.
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Ewa Mazurkiewicz jest radcą prawnym, specjalizuje się w tematyce rynku kapitałowego. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie w Białymstoku. W latach 1999-2007 pracowała w Urzędzie Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (od 2006: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego) kolejno w departamentach: Domów Maklerskich, Prawnym i Legislacyjnym. Następnie w latach 2007-2012 pracowała w Kancelarii Prawnej Dewey & LeBoeuf Grzesiak sp.k. (obecnie: Greenberg Traurig Grzesiak sp.k.). Od 2012 roku jest związana z Kancelarią Prawną T. Studnicki, K. Płeszka, Z. Ćwiąkalski, J. Górski sp.k., gdzie od 2018 roku jest Partnerem kierującym praktyką regulacyjną rynku kapitałowego.
Była członkinią komisji egzaminacyjnych dla maklerów papierów wartościowych, maklerów giełd towarowych, agentów firmy inwestycyjnej (2005-2007), a także członkinią grup roboczych: w ramach Rady UE ds. usług finansowych w zakresie prac nad dyrektywą w sprawie rynków instrumentów finansowych (MiFID) (2003-2004) oraz w ramach Committee of European Securities Regulators (obecnie: European Securities and Markets Authority) w zakresie prac nad aktami delegowanymi do MiFID (2004-2006).
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.