Maciej Formanowicz jest założycielem FABRYK MEBLI „FORTE” S.A. (obecnie Grupa Forte S.A.) Funkcję Prezesa Zarządu pełnił od 1993 roku do 31 sierpnia 2023 r.
Jest absolwentem Wydziału Technologii Drewna Wyższej Szkoły Rolniczej w Poznaniu. Pan Formanowicz karierę zawodową rozpoczął w 1972 roku, zajmując stanowiska technologa, kierownika Działu Rozwoju i Inwestycji, kierownika laboratorium i kierownika działu w Wyszkowskiej Fabryce Mebli i Urządzeń Wnętrz, w północno-wschodniej części Polski. Od 1978 do 1981 był dyrektorem technicznym FORMAT Sp. z o.o., a w latach 1981-87 pełnił funkcję dyrektora naczelnego HASTE Sp. z o.o. z siedzibą w Obornikach Śląskich. W 1987 Maciej Formanowicz przeniósł się do Wrocławia, gdzie objął stanowisko zastępcy dyrektora MAKRO Sp. z o.o. W 1991 roku został powołany na stanowisko dyrektora korporacji MF. Od kwietnia 1993 Pan Formanowicz pełnił funkcję Prezesa Zarządu w FORTE Sp. z o.o., która została przekształcona w FABRYKI MEBLI „FORTE” Sp. z o.o. a następnie w FABRYKI MEBLI „FORTE” S.A. Pan Formanowicz pełnił funkcję Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Producentów Mebli od 1996 do 2009 roku. Pan Formanowicz posiada również wiele nagród
zawodowych.
Maciej Formanowicz nie spełnia kryteriów niezależności określonych w Ustawie z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym.
Zależny Członek Rady Nadzorczej.
Dyrektor Finansowy z wieloletnim doświadczeniem pracy w wymagających sektorach: dóbr konsumpcyjnych, farmaceutycznym, chemicznym i finansowym zarówno w Polsce jak i w Wielkiej Brytanii. Zarządzał zmianą poprzez określanie celów, przywództwo w zespole i sprawną komunikacje. Szczególnie bogate doświadczenia ma w zakresie tworzenia i rozwoju działów finansowych, integracji oraz restrukturyzacji operacyjnej, tworzeniu nowoczesnych rozwiązań dla księgowości, działu informatyki, działu zakupów, logistyki i działu obsługi klienta. Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki – obecnie SGH. Od roku 2017 członek Rady Nadzorczej FABRYK MEBLI „FORTE” S.A. (obecnie Grupa Forte S.A.).
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Prof. zw. dr hab. inż. Jerzy Smardzewski ukończył studia magisterskie na Wydziale Technologii Drewna Akademii Rolniczej w Poznaniu w 1986 roku. W 1991 roku uzyskał stopień naukowy doktora nauk technicznych, a następnie w 1998 roku doktora habilitowanego nauk leśnych w zakresie drzewnictwa, technologia drewna, meblarstwo. Tytuł naukowy profesora otrzymał w 2002 roku, a od 2008 roku jest zatrudniony na stanowisku profesora zwyczajnego w Katedrze Meblarstwa Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Odbył zagraniczne staże naukowe na Technische Universität Dresden (1989 r.), Aristotele University of Tessaloniki (2007 r.), Bartin University oraz Karabük University w Turcji (2012 r.). W latach 1997-2001 był dyrektorem ds. produkcji w fabryce mebli Balma S.A., a w 2008 Dyrektorem Generalnym Fabryki mebli Wiaza w Kostrzyniu Wlkp. Pełnił funkcję prodziekana ds. studiów na Wydziale Technologii Drewna Akademii Rolniczej w Poznaniu w latach 2002-2005. Funkcję Kierownika Katedry Meblarstwa piastuje od 2006 roku. W 2015 roku był stypendystą UMK w Toruniu jako profesor wizytujacy. Za osiągnięcia naukowe piętnastokrotnie został wyróżniony nagrodami Rektora macierzystej uczelni. W 1996 roku został wyróżniony Nagrodą Ministra Edukacji Narodowej, a w 2000 roku nagrodą Prezesa Rady Ministrów. Jego dorobek naukowy obejmuje łącznie ponad 370 publikacji i opracowań w tym 7 podręczników i 12 zgłoszeń patentowych.
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Ekspert w zakresie systemów emerytalnych, zarządzania aktywami i rynków kapitałowych. Posiada licencję doradcy inwestycyjnego (nr 136), jest członkiem rzeczywistym Polskiego Stowarzyszenia Aktuariuszy, członkiem CFA Society Poland (CFA Charterholder). Absolwent Wydziału Inżynierii Chemicznej i Procesowej Politechniki Warszawskiej (1985). Rozpoczął prace zawodową jako asystent na macierzystym wydziale PW (1985-1990), następnie pracował w Ministerstwie Finansów (Departament Instytucji Finansowych) i Banku Gospodarstwa Krajowego (Departament Gospodarki Pieniężnej). Przez wiele lat (1993-2016) związany zawodowo z grupą Commercial Union Polska (obecnie Aviva Polska) zajmując kolejno stanowiska w Departamencie Finansowym Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie: księgowego (6 miesięcy stażu), Wicedyrektora Finansowego (12miesięcy), Wicedyrektora odpowiedzialnego za Inwestycje (Investment Director – 1995-1998). W tym okresie stworzył zasady procesu inwestycyjnego, opracował metodykę prowadzenia Funduszu Gwarantowanego i zbudował wiodący zespół inwestycyjny. Pracę w Commercial Union PTE rozpoczął (1999) na stanowisku Wiceprezesa Zarządu -Dyrektora Inwestycyjnego. Stworzył 10 osobowy zespół Departamentu Inwestycji odpowiedzialny za zarządzanie aktywami największego otwartego funduszu inwestycyjnego. W 2001 mianowany na stanowisko prezesa Zarządu PTE nadzorował proces sprzedażowy, marketing i działalność inwestycyjną Funduszu. Kierował pracami Komitetu Inwestycyjnego i Komitetu Strategicznego Towarzystwa. Członek Komisji Rewizyjnej Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych (IGTE). Aktywnie uczestniczył w pracach nad wprowadzeniem zasad Ładu Korporacyjnego na polskim rynku kapitałowym (jako członek Polskiego Instytutu Dyrektorów).W trakcie kariery zawodowej zrealizował program kształcenia prowadzący do uzyskania kwalifikacji ACCA zdając wszystkie 14 egzaminów, ukończył kursy Executive Management Development organizowane przez Ashridge Management School, CEDEP (Fontainebleau), Columbia University i Wharton School of Business ( w łącznym wymiarze ponad 13 tygodniowych sesji). Niezależny członek Rad Nadzorczych: Ipopema Securities, Ipopema TFI i NFI Octava.
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Ryszard Burka to ekspert specjalizujący się w zakresie maszyn do obróbki drewna.
Absolwent Politechniki Gdańskiej, Wydziału Mechaniczno – Technologicznego (1976). Pracę zawodową rozpoczął w Wyszkowskiej Fabryce Mebli w Zakładzie Mebli kuchennych w Wyszkowie. Następnie pracował w Fabryce Mebli w EL-Beida w Libii (1990) w charakterze konsultanta technicznego. W roku 1991 rozpoczął pracę jako dyrektor techniczny w spółce AIDA Sp. z o. o. w Brańszczyku. W latach 1992 – 2019 związany z FABRYKAMI MEBLI „FORTE” S.A. (obecnie Grupa Forte S.A.) gdzie pełnił funkcje dyrektora technicznego, naczelnego inżyniera, dyrektora ds. rozwoju produktu, a także dyrektora zakładu w Ostrowi Mazowieckiej.
Pełnił funkcję dyrektora generalnego Białostockich Fabryk Mebli S.A.
Był Członkiem i Przewodniczącym Rady Nadzorczej FURNEL S.A. (2004-2006)
Był Członkiem Rady Nadzorczej Białostockich Fabryk Mebli S.A. (2001 – 2006)
Doradza start -up specjalizującym się w nowych technologiach w zakresie konstrukcji i budowy maszyn i urządzeń.
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Ewa Mazurkiewicz jest radcą prawnym, specjalizuje się w tematyce rynku kapitałowego. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie w Białymstoku. W latach 1999-2007 pracowała w Urzędzie Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (od 2006: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego) kolejno w departamentach: Domów Maklerskich, Prawnym i Legislacyjnym. Następnie w latach 2007-2012 pracowała w Kancelarii Prawnej Dewey & LeBoeuf Grzesiak sp.k. (obecnie: Greenberg Traurig Grzesiak sp.k.). Od 2012 roku jest związana z Kancelarią Prawną T. Studnicki, K. Płeszka, Z. Ćwiąkalski, J. Górski sp.k., gdzie od 2018 roku jest Partnerem kierującym praktyką regulacyjną rynku kapitałowego.
Była członkinią komisji egzaminacyjnych dla maklerów papierów wartościowych, maklerów giełd towarowych, agentów firmy inwestycyjnej (2005-2007), a także członkinią grup roboczych: w ramach Rady UE ds. usług finansowych w zakresie prac nad dyrektywą w sprawie rynków instrumentów finansowych (MiFID) (2003-2004) oraz w ramach Committee of European Securities Regulators (obecnie: European Securities and Markets Authority) w zakresie prac nad aktami delegowanymi do MiFID (2004-2006).
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.
Marta Kowalska-Marrodán jest doświadczoną ekspertką w obszarze doradztwa strategicznego i rozwoju kadry zarządzającej, z ponad 30-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w międzynarodowych organizacjach. Obecnie kieruje firmą Cosar, która prowadzi projekty doradcze w zakresie budowy organizacji oraz rozwoju kadry zarządzającej najwyższego szczebla.
Swoją karierę zawodową rozpoczęła w firmie Wang Laboratories, Inc., gdzie w latach 1987–1989 kierowała polskim biurem amerykańskiej firmy informatycznej, po wcześniejszym szkoleniu w Wiedniu. W latach 1989–1995, pracowała jako niezależna dziennikarka i tłumaczka kabinowa, akredytowana przy Parlamencie Europejskim. Współpracowała z instytucjami polskimi i unijnymi oraz tłumaczyła dla czołowych polityków, takich jak Lech Wałęsa, Jacek Kuroń czy Waldemar Pawlak.
Przez niemal trzy dekady była związana z firmą Egon Zehnder, gdzie pełniła szereg kluczowych funkcji. Współpracę z Egon Zehnder rozpoczęła w 1995 roku jako konsultantka, uczestnicząc w budowie polskiego oddziału firmy, a od 1998 roku pełniła funkcję Dyrektora Zarządzającego polskiego biura. Jej działania przyczyniły się do dynamicznego rozwoju firmy w Polsce oraz ugruntowania jej pozycji jako lidera rynku doradztwa personalnego. W ramach tej funkcji współpracowała z Polskim Forum Corporate Governance nad Kodeksem Dobrych Praktyk dla GPW oraz była członkinią Rady Gospodarczej przy Polskim Towarzystwie Ekonomicznym. W latach 2001–2010 była Partnerem Zarządzającym w Polsce, następnie pełniła funkcję Partnera Zarządzającego Egon Zehnder w Czechach i na Słowacji, gdzie odbudowała działalność doradczą w zakresie executive search i oceny kadr (2010-2019). W latach 2019–2024 pracowała jako doradczyni dla klientów w Polsce, Niemczech, Czechach i Izraelu, koncentrując się na projektach sukcesji zarządów oraz ocenie kadry kierowniczej. Współkierowała globalnymi projektami firmy, m.in. dotyczącymi aktualizacji metodologii oceny i rozwoju liderów oraz modelu kompetencji, w tym była autorką nowej kompetencji „kierowanie innowacyjnością”. Odpowiadała za wdrożenie tych projektów w Europie i Azji, a także za szkolenie konsultantów w Niemczech i Szwajcarii.
Marta Kowalska-Marrodán posiada tytuł Master of Business Administration uzyskany w Ashridge Management College w Wielkiej Brytanii (1996) oraz tytuł magistra iberystyki Uniwersytetu Warszawskiego (1986). Posługuje się biegle językiem polskim, angielskim, francuskim, niemieckim i hiszpańskim, zna język czeski na poziomie średnio zaawansowanym oraz włoski w stopniu podstawowym.
Niezależny Członek Rady Nadzorczej.